Måndag, intelligens och Frida Kahlo

En till måndag, och en till, och sen en till, och en till. Tills alla måndagar är förbi och även jag.

Alla har bloggar, alla läser bloggar, och det handlar om måndag minst en gång i veckan. Jag åt frukost den här måndagen eller jag har på mig det här denna måndag. Ordbajs i all ära, men ibland blir det riktigt trist. Ibland föredrar jag till och med moraliserande och cynism framför ordbajset. Allra bäst är dock ändå känslan, men den är också svårast att åstadkomma.

Man kan bli för smart för sitt eget bästa. Man tänker helt enkelt för mycket. När man analyserar sig själv och har så stor självinsikt blir det till slut outhärdligt. Man tappar bort spontaniteten och känslan och livet är plötsligt platt. Man bara tänker.  Tänker till tanken regerar över detet, jaget och överjaget. Ser på sig själv ur sjuhundra vinklar. Ser hur man sitter där och tänker. Hur man pillar på sin hud och jämrar sig men ändå bara tänker och tänker. Man kommer inte loss. (Parentes)

Det finns också människor som är starka, känslofulla och otroligt vitala. Som aldrig kan vinna över sig själva och aldrig kan hålla tillbaka. Jag bjuder på en bild på kanske världens starkaste och mest känslosprutande människa; Friducha.

















Det är visst bara jag som tycker att hon är snygg..?

...I övrigt skriver jag annars en ohyggligt viktig debattartikel om ökad stress i gymnasieskolan(http://www.norrteljetidning.se/nyheter/debatt/id/5779), och jag önskar att fler hittade dit, istället för hit, denna måndag. Hett ämne och jag är glad att så många kommenterar och debatterar, men det kan bli fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0