Grrrrrr.


Mjäk. Hösten är svår. Jag gillar inte för mycket mörker. Pappa sade att hösten är trevlig för då får man vila, det ställs inte lika höga krav på en, man får ta det lugnt oftare. Jag önskar det vore så, men jag håller inte med. Det förväntas massor av mig, från mig själv.

Idag är det söndag, det har varit mörkt sedan den timma jag vaknade tills nu, klockan två på eftermiddagen, och det blir säkerligen inte ljusare till kvällen.

Ångest, huh? Njaej, jag finner bara ett sätt att ta itu med mörkret. Jag tänker mig att det kanske blir ljusare om man tillåter sig själv inse att det faktiskt är mörkt. Har jag fel? Jag tror att jag mår bra av att klaga lite, vara sur och arg. Jag skulle vilja vara det oftare.

Faktiskt, för att ta ett litet sidospår i höstpratet, så brukar jag fantisera om och testa olika utlopp för min agression. Jag brukar iklä mig rollen som den jag föraktar ibland. Jag gillar det. Det hjälper mig. Jag kan vara hjärtekrossare till exempel. Jag är otrogen och spottar omkring mig, och flörtar med pojkar jag egentligen inte bryr mig om. Fast bara imaginärt förstås. Jag kanske gör det lite grann sådär hemma, eller i en dagdröm bara.

Jag brukar dansa också, dansa arg. Jag hoppas att jag ser ful och hård ut. Jag vill svettas och kanske utropa gruffiga läten medan jag använder min kropp till maximal förmåga. Jag vill vara arg, ful och svettig. Jag vill liksom ha agressionen i kroppen, jag vill illustrera den med hjälp av hela mig och alla mina förmågor. Fast jag kommer sällan längre än att jag blir lite svettig och dansar med mycket uttryck, men det är ok.

Jag tänker fortsätta klaga tills jag blir glad. Jag vill måla arga tavlor och skicka in den där sura artikeln till Norrtälje tidning.

Så, nu när jag har skrivit allt detta kanske jag kan fokusera på något annat. Jag måste plugga, men genom min hjärna strömmar mängder av andra idéer. Jag kanske har rensat ut något nu, som lämnar plats åt åtminstone två besvarade frågor på min fördjupningsuppgift i Filosofi A. Jag hoppas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig dag! :)

2008-11-09 @ 14:38:27
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: ana

Neeh jag gillar inte heller hösten. Man vill ju ha sol!

2008-11-09 @ 14:39:18
URL: http://annahsz.blogg.se/
Postat av: Maja

Hejsan.



Hoppas att du har haft en bra helg, och att du inte har glömt att det är fars dag idag :)



Kika gärna in på min blogg, kommentarer är alltid roligt!



/Maja

2008-11-09 @ 14:46:05
URL: http://knockmeoutagain.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag gillar hösten, mycket färger, fast sen blir allt grått.

2008-11-09 @ 14:46:44
URL: http://pohland.blogg.se/
Postat av: melissa

hahha.. jag borjade skratta nar jag sag kommentarerna. "Hoppas du far en trevlig dag", vilket inlagg laste hon?



Jag har mest borjat fa konstiga tankar igen... tankar som att jag kanske borde stalla mig och sjunga hogt inne pa coop eller skrika pa nagon okand pa gatan. Skulle inte det vara det ultimata sattet att bli av med sina aggressioner? Det kanns sa lockande.. men jag ar saklart for feg. Du kanske vill testa? Kanns det som nagonting for dig?

haha.

Miss you amore...

2008-11-10 @ 15:32:54
Postat av: Solith

Till Melissa



Ja, visst är det roligt med människor som tror att man måste må väldigt dåligt för att man klagar. Jag skrev ju just att jag mår bra av det...

Melissa, bara mellan dig och mig och alla andra som läser, så brukar jag hoppas att jag ska få en anledning att få hoppa på någon på stan. Skrika och slåss lite. Det vore ju kul, och skönt.



Vad har hänt med din blogg?

2008-11-11 @ 13:29:09
Postat av: melissa

solith, tesoro. Jag har tagit bort bloggen. Jag kande att jag inte kunde skriva vad jag ville for att det skulle vara svart for vissa att lasa. Och om jag inte kan skriva vad jag vill, da vill jag inte skriva alls. :) hoppas du mar bra babeey. svara pa mitt mail. LOVE

2008-11-12 @ 13:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0